Toimitusehdot

Toimitusehdot AD-Kauppa Oy

Yleiset sopimusehdot:

Tarkemman toimitus- ja saatavuustiedot ilmoitamme tilausvahvistuksella. Tilausvahvistuksia toimitetaan arkisin klo 8-16 välisenä aikana.

AD-Kauppa Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät näiltä sivuilta. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

AD-Kauppa Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on AD-Kauppa  Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota AD-Kauppa Oy ei kohtuudella voi selvittää. AD-Kauppa Oy sitoutuu ilmoittamaan esteestä viipymättä asiakkaalle.

Asiakas:

AD-Kauppa Oy myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle ja lisäksi yrityksille ja yhteisöille.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Yritysasiakkaiden ja AD-Kauppa Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite. Uusilta yrityksiltä vaadimme ennakkomaksun tuotteista.

Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. AD-Kauppa Oy tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua AD-Kauppa Oy:n järjestelmään.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu AD-Kauppa Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

TUOTTEET JA HINNAT

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä, toimitetaan tilatut tuotteet alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.

MAKSUTAVAT

Verkko- ja korttimaksut

Tuotteet ja niiden rahtikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S- Pankki, Ålandsbanken sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oy:n sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, AD-Kauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oy.

Paytrail Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oy on myös maksun saaja.
Paytrail Oy
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7,
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.


TOIMITUSAIKA

Toimitusaika on  4-21 arkipäivää, tuotteesta ja toimitustavasta riippuen. Tarkemman toimitusajan saa selville tilausvahvistuksesta tai lähettämällä kyselyn kyseisestä tuotteesta.

TOIMITUSTAVAT

Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen mukaan ja ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.

 

Matkahuolto

Kun tilaat toimituksen Matkahuollon Lähellä-pakettina, voit noutaa pakettisi sinua lähimmästä Matkahuollosta. Muista merkitä tilaukseen gsm-numerosi, jotta saat ilmoituksen tekstiviestillä heti, kun paketti on noudettavissa. Matkahuolto edellyttää, että tuotteeseen liittyvä reklamointi pitää tehdä viimeistään 7 päivää tuotteen vastaanottamisesta. Ilmoita siis heti Matkahuollolle, jos tuote on kuljetuksessa rikkoutunut.

Posti

Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä.

Toimitushinnat

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 2-5 työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.

AD-Kauppa Oy ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy AD-Kauppa Oy:stä riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 14 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen AD-Kauppa Oy:n ehtojen mukaisesti.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 7 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.

PALAUTUSOIKEUS

Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. AD-Kauppa Oy myöntää asiakkaalle lain mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:

  • Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

Asiakaspalautukset ja huoltotoimitukset tulee lähettää aina postin ilmaisella asiakaspalautuksella. Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa. Myös myymälästä ostetun tuotteen voi palauttaa Postin asiakaspalautuksena. Palautuksen tai huoltotoimituksen mukaan tulee toimittaa tiedot esim. vioittuneen tuotteen vikakuvauksesta. Ongelmatapauksissa palvelemme numerossa 040 710 2421 ark. 8-16.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

AD-Kauppa Oy:n maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Suosittelemme käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen.

AD-Kauppa Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Pidätämme oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään AD-Kauppa Oy:n käsittely- ja postituskulut.

Yritysasiakkaiden tilaamille normaaleille varastotuotteille AD-Kauppa Oy myöntää rajoitetun 14 vuorokauden palautusoikeuden. Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa myyntipakkauksessa. Palautusoikeus ei koske yli 1000 euron tuotteita, yli 2000 euron arvoisia tilauksia eikä asiakasta varten erikseen tilattuja/muokattuja tuotteita.

TAKUUT JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

AD-Kauppa Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. AD-Kauppa ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

REKLAMAATIO

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä.

Reklamaatiot käsitellään mieluiten kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen expert@varaosaexpert.fi.

 

 

puhelin-ikoni
Soita myymälään